Jeśli chodzi o rozciąganie, nawet najbardziej pracowite mrówki na siłowni od czasu do czasu napotykają dziwny ból mięśni. Niezależnie od tego, czy preferujesz ćwiczenia o wysokiej intensywności, czy lżejsze ćwiczenia jogi, wszystko, co w rezultacie zamienia się w pot, może prowadzić do różnego rodzaju bólu.

Dlatego też wskazany jest masaż sportowy.

CZEGO OCZEKIWAĆ?

Masaż sportowy jest idealny dla każdego, kto zmaga się z bólem lub dyskomfortem w określonym obszarze. Zwykle stosuje się kombinację technik masażu Shiatsu i szwedzkiego, aby zapewnić maksymalne korzyści, ale terapeuta powinien dostosować  leczenie do twoich potrzeb.

Podczas gdy masaż sportowy jest idealnym lekarstwem na bóle wywołane przez sportowców, jest również genialny jako środek zapobiegawczy dla osób aktywnych w celu uniknięcia kontuzji.

Kładąc nacisk na zwiększenie krążenia i minimalizację stanu zapalnego, masaż może być czasem trochę niewygodny, ale nie powinien być bolesny – pamiętaj aby zawsze dać znać masażyście, że odczuwasz dyskomfort.

DOBRZE WIEDZIEĆ

Masaż obniża również ciśnienie krwi i tętno, jednocześnie poprawiając system drenażu limfatycznego i przyczynia się do poprawy elastyczności, dzięki czemu idealnie nadaje się jako pomoc w wykonywaniu ćwiczeń dla osób o bardzo sportowym charakterze.

Jest to zabieg, którego prawdopodobnie najlepiej unikać, jeśli masz otwarte rany, żylaki, zakrzepicę, guzy, czerniak lub hemofilię ze względu na charakter masażu i nie jest odpowiedni dla osób z zakaźnymi chorobami skóry.