Brak snu powoduje wszystko, od przybrania na wadze i ziemistej, pomarszczonej skóry (nie wspominając o kręgach pod oczami i torebkach) po niestabilność psychiczną; pozbawia nas blasku, nastroju i ogólnego stanu zdrowia.

Wieczna wyprawa na dobry sen

Zbyt wielu z nas nie jest w stanie spać wystarczająco spokojnie, aby następnego dnia poczuć się wypoczętym i odmłodzonym. Brak wystarczającej jakości snu wpływa na każdy aspekt naszego zdrowia i życia; a kiedy nie wypoczywasz dobrze, świat wydaje się bardziej stresujący i przytłaczający, co może dodatkowo przyczynić się do samonapędzającego się cyklu torebek pod oczami.

Ale jest ulga. Poniższe rytuały na dobranoc pomagają połączyć się z ciałem, uspokoić układ nerwowy, odetchnąć napięciem i zrelaksować umysł – każdej nocy. Wybierz te, które najbardziej Ci odpowiadają, i włącz je do rutyny przed snem. Każdego wieczora przestrzegaj rutyny tak dokładnie, jak to możliwe:

Twoja rutyna na dobranoc

1. Wyłącz technologię

Kuszące jest sprawdzenie Instagrama jeszcze raz przed snem, ale niebieskie światło emitowane przez telefony, komputery i telewizory wpływa na poziom hormonu indukującego sen melatoniny bardziej niż na jakiejkolwiek innej długości fali.

Spróbuj wyłączyć wszystkie urządzenia na kilka godzin przed snem – lub jak najwcześniej – aby dać odpocząć mózgowi od niebieskiego światła.

2. Magnez jest cudownym minerałem

Szacuje się, że około 45 procent z nas (a może nawet 80 procent) nie ma wystarczającej ilości magnezu w naszej diecie, częściowo z powodu wyczerpania gleby, co powoduje, że dzisiejsze jedzenie jest mniej gęste.

Niedobór magnezu może prowadzić do zmęczenia, nadmiernego stresu, niskiej energii, napięcia mięśni i powięzi, skurczów i skurczów, niepokoju i nerwowości oraz… niezdolności do snu. Dostarczenie wystarczającej ilości magnezu jest kluczowe, szczególnie jeśli jesteś zestresowany i masz problemy ze snem i przywracaniem systemu. Natural Calm to moje zadanie odżywiania / przywracania / uspokajania mojego ciała, układu nerwowego i ducha. (Uwaga dodatkowa: Magnez może również pomóc w zaparciach!)

3. Detoksykująca kąpiel magnezowo-solna

Do relaksującego i detoksykującego zabiegu spa we własnej wannie: magnez jest minerałem antystresowym natury i przyczynia się do zdrowia na wiele sposobów, w tym do powięzi, rozluźnienia mięśni i komórek. Jest świetnym dodatkiem do kąpieli na koniec dnia, aby wesprzeć optymalny upiększający sen, regenerację, trawienie i ogólną witalność.

Kąpiele magnezowe są również dobre do regeneracji potreningowej oraz jako część relaksującej medytacji uzupełniającej ćwiczenia jogi. Pomaga także kojąca muzyka i światło świec.

4. Dziennik

Kolejną wielką sztuczką dla uspokojenia umysłu jest dziennikowanie przed snem. Porządkuj swoje myśli i patrz na swoje problemy z perspektywy, koncentrując się na pozytywnych rzeczach w swoim życiu. To proste, ale badania pokazują, że poprawia sen.

5. Pozycje snu – najlepsze praktyki

Spośród trzech głównych pozycji snu (na boku, plecach i brzuchu) znani mi specjaliści od bezsenności zalecają twoją stronę, z kolanami lekko zgiętymi w kierunku klatki piersiowej.

Jeśli masz złe plecy, spróbuj umieścić poduszkę między nogami, aby złagodzić nacisk na biodra i dolną część pleców. Jeśli wolisz spać na plecach, możesz zmienić tę pozycję, aby pomóc ci spać spokojniej: Połóż miękką poduszkę lub zwinięty ręcznik pod kolanami, aby ułatwić naturalne wygięcie kręgosłupa.

Wielu ekspertów od snu nie zaleca spania na brzuchu, ponieważ powoduje to obciążenie dolnej części pleców i możliwy ból szyi. Jeśli śpisz na brzuchu, użyj wyjątkowo miękkiej poduszki lub nie używaj jej wcale, aby nie wystawiać szyi na dziwny kąt.